Guía de actividades

De: Carolina Borredà Benavent [mailto: comunicacion@ayto-carcaixent.es  ]
Enviado el: 23 de Abril de 2009  Asunto: nota de premsa

CARCAIXENT AMPLIA EL NÚMERO DE RUTES PELS HORTS AL DESBORDAR-SE LA DEMANDA

Carcaixent realitzarà el proper cap de setmana la segona ruta del programa “Coneix... Carcaixent Portes Obertes” que portant endavant el departament de turisme del consistori l’últim diumenge de cada mes. En esta ocasió es realitzarà una ruta que davall el nom de “El Horts” recorrerà les cases de camp més representatives del terme municipal totes elles construïdes en l’època de major esplendor de la taronja.

Encara que estava previst que esta ruta es celebrarà  el diumenge 26 d’abril el gran interés que ha despertat l’activitat ha fet que s’haja tingut que ampliar el recorregut tant en dies com en número de visitants. D’esta manera si en un principi estava previst un autobús per al dia 26 d’abril, ara s’han contractat un autobús per a dissabte i diumenge i encara s’ha quedat gent en llista d’espera.

El regidor de turisme Antonio Revert s’ha mostrat molt satisfet per la gran acollida que ha tingut esta iniciativa de fer rutes sobre aspectes concrets de la ciutat. “En la primera d’elles que va fer un recorregut pels edificis més importants de la ciutat va ser un èxit tant de participació com de satisfacció dels visitants i en esta segona dedicada als Horts la previsió s’ha vist desbordada”. Revert va comentar que espera que la jornada que ha preparat el personal del departament de turisme “siga del grat de tots els que ens acompanyen”.

La visita guiada està enfocada amb explicacions d'aquestes monumentals construccions que són els Horts i els seu entorn, però també a una forma de vida, uns costums, el per què del cultiu de la taronja, etc...

La visita ix de l'Hort de Soriano amb una xicoteta explicació del que anem a veure i de com va influir el cultiu de la taronja a tots els nivells. De l’Hort de Soriano s’eixirà cap a l'Hort de Sant Vicent on passejarem pels gegantescos jardins i es coneixerà la història de la família Ribera i de la comercialització i manipulació de la taronja  de la qual este clan  ha segut el màxim exponent a Carcaixent. L’activitat econòmica d’esta família ha deixat a Carcaixent a més dels horts altres edificis emblemàtics com el Magatzem de Ribera, una de les joies del modernisme de principis del segle XX.

D'allí s’anirà  al Reialenc  on es visitarà  la capella de l'Hort del Palasiet i el seu entorn construït també pels Ribera i amb un estil molt semblant al del  Magatzem. En este punt s’aprofitarà per a explicar i conéixer  també els diferents sistemes de reg heretats des dels temps dels musulmans (ej. aljub, sènia, noria... ) i de la societat valenciana de finals del s. XIX principis del XX.

l’últim hort en visitar serà  l'Hort de l'Ermita; allí s'explicarà la manera que tenien antigament de llaurar el taronger en l'època en la que tot era manual i es visitaran els bancals de la casa senyorial.

Finalment la ruta tornarà a  l'Hort de Soriano, declarat Paratge Natural Municipal en 2007 on es farà l'ultima explicació i es degustarà una paella després de dinar  es podrà fer un passeig fins la Font de la Parra que va ser el primer sistema de canalització de aigua potable que va arribar  a Carcaixent.

Protección de datos